onsdag 10 juni 2009

ZETAS DEL TVÅ

Fortsättning från morgonens inlägg om Zetas handelsträdgård i Kungens Kurva. Ovan en minisyrén på stam. Den har vuxit till sig under ett antal år. Jag satte själv sex stycken hemma i min trädgård i förra veckan fast i krukor. De skall tydligen tåla mitt bistra zon fem klimat. Men det återstår att se, är inte övertygad.
SVART
Här presenteras delar av Zetas utomhus sortiment i svart lergods. Ingen polystone här inte, fast så klart så finns det med.


Underbar flätad Solanumplanta/potatisplanta på stam. Stilrena rostiga blomställningar. Jag fullkomligen föll platt för detta medfarna, struckna och nötta bord. Har fått stå ute i ur och skyr för att få sin underbara patina.
Här är utbudet på krukor oändligt. Man bygger bokstavligt talat berg av alla de sorter. Små charmiga ringlande gångar återfinns runt om hela trädgården i olika utföranden.


Var tvungen att ta detta kort, då denna stackars ensamma blomma skrek på mig av ensamhet.
KORG, ROTTING OCH PIL MM


ROSTIGT ROSTIGT ROSTIGTSmå lejontassar som dörrstopp.

En gigantisk marschallhållare för den som är svag för hjärtan eller kanske för den med ett svagt hjärta.
TERRAKOTTANS ÅTERKOMST

Imorgon tänker jag visa er bilder från Zetas Indoors. fint och så mycket inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar