lördag 20 juni 2009

MIN STORA VITA DRÖM

Visst drömma kan man alltid, men någon gång vore det trevligt om dessa drömmar kunde vara uppnåbara och inte totalt vansinniga. Men man kan alltid sno lite idéer och få lite inspiration som kan överföras på verkligheten. Tänk detta vackra hus på en sluttning ner mot en härlig svensk insjö. Här ser man hur härligt kvälls solen lyser upp verandan. Suck, pust och stön... det är ju inte kritvitt. Ingenting kan få vara perfekt...............Vacker vit fastighet i The Hamptons. Brukar sitta och surfa runt på mäklarsidor i USA och drömma mig över havet. Jag vet, jag har för mycket tid över antar jag. Inte så stort, bara helt perfekt lagom. Skulle passa lilla mig som inte är så kräsen:)

Usch snö, där vill man inte bo. Ett fantastiskt hus, men jag har lite svårt för färgade fönsterluckor om de inte sitter på ett vitt kalkstenshus i Grekland. Visst de går ju att måla om så de blir vita, så okej då....Underbar veranda. Så där alldeles lagom på alla sätt och vis. Här skulle jag verkligen stortrivas.
Härlig rymd vid denna entré. Huset ligger på Bornholm och har klara influenser av New England och The Hamptons.
Vem kan begära ett bättre läge än detta? Glasstaket......kanske finns det krokodiler i vattnet. Fy, där vill jag inte bo... Nej fy vad jobbigt att städa:)
Bilden avslöjar inte om fastigheten har sjötomt eller inte. Men hade den haft det skulle vi säkert skymtat vattnet i bild. Ingenting är perfekt med andra ord:).
källa och foto: treehugger.com
Kanske är detta familjen Barbapapas vita hus dröm???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar