lördag 6 juni 2009

NYHETER FRÅN CONVERSE

Lagom till midsommarveckan släpper CONVERSE en ny sko i skinn. Den är vit med blå detaljer. Fick tjuvkika på en liten liten bild. Svårt att se , men när såg man en ful CONVERSE sist? Började fundera på hur många jag slitit ut genom åren. Köpt mina först runt 15 års ålder och x antal år senare, med ett snitt på kanske 2 per år, å några fler de senaste åren. Oj vad många par det blir. Synd att Bono inte gjorde sin Red collection tidigare, där en viss del av intäckterna för skorna går direkt till välgörenhet. hade man bidragit med SÅÅÅ mycket mer. När jag var i New York så sprang jag på en butik som special gjorde skor efter kundens önskemål. Från 1500:- fick man betala för ett par. Ångrar mig så i efterhand att jag inte knåpade ihop ett par. Men när man väl står där, gäller det att man vet vad man vill ha. Kommer ej ihåg vad butiken heter nu, men kommer jag på det, så skall jag lägga upp webbadressen här senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar