tisdag 16 juni 2009

MIN BRORS SOMMARHUS TAR FORM

För två månader sedan var här fullt med sly, snåriga buskar och träd. Efter att 150 lastbilsflak med fyll körts dit, börjar man nu se antydan av hus/garaget i sutterängplan. Nu är det bråda dagar med att lägga ut de sista armeringsnäten, då cementbilen kommer för att gjuta bottenplattan till våningsplan 1 på torsdag. Med tanke på att detta är en hobby och bisyssla på kvällar och helger, måste jag säga att det gått snabbt framåt. Många meter plastslang har dragits till den vattenburna golvvärmen. För mig ser det ut som ett enda stort ormbo. Utsikten kan man i vilket fall inte klaga på. För att inte få grannarna för nära in på sig, har han för säkerhets skull köpt grann tomten med. Längst ner vid vattnet skymtar båthuset med bastu, vid bryggan där båten skall ligga när den flyttas från båthamnen i Vättern.Min dotter övervakar så morfar och morbror inte maskar med arbetstakten.
Här är några grannfastigheter. Ena grannens båtinspirerade hus som min bror hjälpt till att bygga. Nu hjälper grannen honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar