måndag 22 juni 2009

PÅ LANDET

Lite härliga sommar bilder från landet.
Här på landet hos mormor älskar alla barnbarn att vara på sommaren. är det bara en sak som gäller, POOLEN..... Själv är jag barnsligt förtjust i denna "pråliga" verandan som passar utmärkt här på landet. Huset är från mitten en 180o-talet, med kakelugnar i alla rum och järnspis i köket. Byborna har många spökhistoreier att berätta om kvinnan som bodde här förr. hon dog stod "spökhuset" tomt i över 30 år. Lokalbefolkningen har lite svårt att fatta att någon vill bo här.Oj där kom min skugga med, var inte meningen ,men är kvällssolen låg så är den.Som sagt på landet skall det inte vara så noga, fast inte hos min mamma inte. Här skärs kanterna med kniv...Ungarnas favoritplats i solen. Här hålls ett årligt poolparty varje år och då skall alla bada om så med kläderna på... Den gamla brunnen har fått ett lock och används inte längre...vad jag vet.
Växterna har mamma plockat med sig från vår gamla granne Martas stora lantgård, nu mer naturreservat. Tänk att hon blev över 100 år gammal... Undra om inte moderplantorna är i samma ålder..
I år fick syrénbusken stryka på foten då den började närma sig himlen.
Här frodas och trivs det mesta. Rabarberna liknar dopade kulstöterskor. Oj, så kanske man inte får skriva men jag tar den risken. Friskt vågat.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar