måndag 8 juni 2009

EN HELT VANLIG SÖNDAG???

Igår hade jag verkligen en sådan dag då allt gick åt h.....vete. Hade ett ganska pressat schema, så ut tidigt i skogen på min vanliga löparunda. Snubblar på en rot och vrickar foten. Envis som jag är springer jag vidare med foten bultande. Väl hemma visar det sig att någon/några??? lyckats duscha slut på varmvattnet. Bara att gå runt svettig i två timmar och vänta......med ett leende på läpparna. Inget ljug, det hade jag faktiskt. Eftersom sista skolveckan nu gör sitt intåg och kantas av utflykter, skall det med picknick och fika osv varje dag. Tänkte att det var lika bar att sätta igång att baka. med ugnen och full rulle på bakmaskinen. Jaha dags för ugnen att strula igen... grillen fungerade men inget annat. Varmluftsfläkten var sten död. Där står jag med min långpanna med falsktosca. Tänkte att skickar jag till ugnen riktigt hårt kanske den hoppar igång. Och döm om min förvåning, den startade. Men kakan blev inget rolig. Toppingen sjönk till botten och det slutade med att jag fick kamouflera den med florsocker. Fast jag måste säga att det blev himla god och såg fin ut. Undertiden eller rättare sagt innan ungnen började strula, satte jag en dubbel kanelbullsdeg på jäsning. Jaha, vad nu då... Den vägrade jäsa. Rörde inte på sig en millimenter. Har aldrig hänt mig innan. Var det kanske inte meningen att jag skulle vaknat över huvudtaget denna dag?????
när det börjat att jävlas håller det ofta på ett tag. Fast denna något bedrövliga dag fick ett underbart slut. Dotter gjorde en av sina bästa fotbollsmatcher någonsin. Storspelade och tog en lurigt lagd straff och fick stående ovationer. efter att man haft ett rent h...vete blir det bara bättre. Idag är jag glad om än med en bultande fot :)
Här några fler underbara och väldigt talande serierutor av min favvis Nina Hemmingsson konstnär och serietecknare, som har en utställning av sina alster i Gävle hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar