onsdag 24 juni 2009

VÄXJÖ

Idag har jag spenderat dagen i Växjö. En stad som för mig är ganska anonym, om man bortser från Värendsvallen, tipshallen och ishallen.
Är det strålande sol och 25 grader spelar det nog ingen roll var man befinner sig. Det blir en positiv upplevelse i alla fall.
Men butiksutbudet är skralt och även om Storgatan pulserade av semester strosare och uteserveringarna var fullsatta av lunchande kontorsfolk och mammor med barnvagnar, undrade jag i mitt stilla sinne vad som attraherade dem. Inte kan det ha varit shoppingen i alla fall. Måste ha varit solskenet och vackra helgasjön.
Själv tog jag mig några kvarter bort från folkmassorna och promenerade i de gamla villakvarteren. Här tronade vackra sekelskiftshus upp sig bland prunkande äppelträd. Växjö är vacker om man söker sig lite utanför huvudgatorna eller tar sig ut till Helgasjön.

2 kommentarer:

  1. Hej på dg!
    Självklart var det ok att du gjorde ett inlägg om mina smycken. Jag blir så glad!
    Semestern har varit superskön och massor av sol och bad. Har också gjort en nagelförlängningså det är himla svårt att skriva på datan:) Undrar hur det kommer att gå att öra smycken nu??? Smyggt är det i alla fall.
    Tack i alla fall för ditt inlägg hos mig.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt att semestern blev lyckad. Skönt att få ladda om batterierna. Själv åker jag i helgen och blir borta ett tag, vet dock inte hur länge. Skall ta dagen som den kommer, för till hösten blir det fullt ös. Kram och hoppas du får en fortsatt härlig sommar.
    Chatarina

    SvaraRadera