fredag 5 juni 2009

HEJA BLÅGULT

var det dags för Sverige att möta Danmark i Vm-kvalet i fotboll. Självklart spelas matchen på Råsunda vår nationalarena på självaste nationaldagen den 6 juni kl 20.00. Biljetterna har varit slut väldigt LÄNGE, om man inte vill köpa "svarta börsen biljetter". Jag valde på fotbollen eller U2 och jag skäms nästan lite i detta sammanhang att erkänna att det blev U2. Nej, det var inget svårt val. Det kan bli regn på lördag och då är det inte lika kul, så är det bara. Har funderat på vad det är som gör att damfotbollen drar så lite publik.Visst, det är inte samma skicklighet och samma tempo. Men tekniken är det inget fel på och damallsvenskan, i alla fall den övre halvan, har minst samma underhållningsvärde som superettan laget från min hemstad.

Kanske skulle man följa beachvolleydamernas framgångs koncept för att dra en större och bredare publik. Skulle bli stor succé..... Nej, jag skojar bara, men jag hade svårt att låta bli när jag snubblar över en sådan här bild. I vilket fall som helst, så spelar svenska damlandslaget landskamp mot Kina den 19 juli. Är du hemma då, tycker jag du skall bege dig till Jönköping som är värdstad och stadsparksvallen. Om inte för fotbollen, så för ett besöka i vår underbart lummiga stadspark. Vi har Sveriges vackraste arena med vidunderlig utsikt över vätterbyggden och är det klart väder skymtar man även Visingsö.
foto:källa saknas.
Lycka till Sverige och nu håller vi alla tummarna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar