tisdag 8 september 2009

SÅ VAR TV-HÖSTEN I FULL GÅNG

har så hösten gjort sin entré i tv-tablån. Det ena programmet sorgligare än det andra. Ändå sitter man där och glor, för man vill ju ha koll på vad barnen ser.
Min dotter laddar i flera månader för seriestarten av Ensam mamma söker eller Bonde söker fru. För att inte tala om Melodifestivalen eller Idol.
Men idag fick jag kommentaren -Mamma, är det bara puckon som söker till tv eller??? Gör de sig till eller är de så konstiga??? Hon tänkte på Ensam mamma söker från gårdagen.
Vad glad jag blev av att höra henne säga det.
Idag var det Idol premiär och varje år slås jag över hur många föräldrar det är som släpper iväg sina barn totalt utan talang, stil och finess. Mår inte barnen bäst av ärlighet från sina föräldrar??? Är det inte bättre att de som känner dem väl, talar om för dem inom vilka ramar de bör hålla sig, än att man blir utskämd inför hela svenska folket. Vem önskar sina barn den smärtan?
Visst producenten gör sitt till för att se till att vissa blir iklädda clowndräkt.
Sedan finns det små guldklimparna som glimmar till och sitter som en pil rätt i hjärtat på
en. charmiga, talangfulla, go och glada. klockrena. Ja, nu sitter jag här med rödgråtna ögon och är minst sagt rörd djupt in i hjärtat. Vad annars kan man förvänta sig av någon som gråter floder till lilla huset på prärien. Antar att allt detta jag tycker är så motbjudande trots allt blir väldigt bra tv. är jag ju inte producent till yrket heller :) tur är väl det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar