onsdag 16 september 2009

JAKTEN PÅ DEN PERFEKTA M.......


Målarfärgen går vidare. Har snöat in på vita golv och eftersom tanken inte vill släppa taget om mig, så är det väl bara att börja måla. ( funderat i 2 år snart, inte likt mig )MEN...jag är allergisk mot vit färg som bryter åt gult, lila eller blått. Det måste vara kvitvitt. Problemet är det som finns runt om i rummet sedan innan. Hur vitt är vitt...???Nordsjömänniska som jag är, tänker jag ta mig vatten över huvudet och försöka ge mig på Beckers nya golvfärg plus som kom i våras. Men sist jag målade med deras färger blev det nästan antikvitt och det var bara att måla om :( Gillar att det är riktigt blankt, känns lite lyxigt och sedan kan man alltid gå och spegla sig om man får tråkigt:) Fast jag har lärt mig att ju blankare färg, ju lättare spricker den, om man tappar något. Usch vad svårt, frågar man i färgaffären så får man aldrig samma svar av två personer....

Här har det målats med just denna färg och det ser riktigt bra ut. Sedan är mina älsklingsblommor VITA Gladioler med på bilden, så det gör väl sitt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar