tisdag 8 september 2009

ANNA KERNS UNDERBARA BILDER

Anna Kern är fotografen som alltid lyckas att få med DET i sina bilder. Vi delar även kärleken till det vita. Kanske därför jag börjar längta lite efter gnistrande snöiga vinterdagar. Långa promenader med knarrande snö under fötterna. Ryggsäcken med varmchoklad och ostmackor. Rinnande näsor och heldagar vid isbanan. Nej det kanske jag inte längtar efter precis.... Det för tankarna tillbaka till barndomens heldagar med kälke och pulka i skogen. Man ville aldrig gå hem och när mörkret föll och man knappt hade ledsyn tvingade man hem sig själv, för att det började kännas läskigt i skogen. Nu var det inte vinter och snö jag tänkte referera till genom Annas bilder, utan drömmen om nya golv hemma. De är inte gamla på något vi, men jag vill förnya dem. Men det tar emot. Tanken på att slipa över 200 kvm för att sedan stryka/måla dem ett antal gånger för att sedan lacka på det. Bottenvåningen har lackade golv och övervåningen vaxade golv. Funderar på att måla alla sovrumsgolven på övervåningen vita, låta hallgolvet på övervåningen vara vaxade efter som det stämmer med trappan som går ner till bottenplan. Sedan även måla alla golv på nedre plan vita. Ååååå så fint, men ack vad all skit kommer synas. Jag som måste dammsuga varje dag nu med min öppna planlösning. Blir det 2 ggr per dag sedan då???? Funderar på ytterligare en sak. Var i hela fridens namn skall jag göra av familjen under dessa veckor då golvet skall målas.... Ja ja vad är väl en bal på slottet...drömma får man för det kostar inget...Åååå nu grillar grannen. Det luktar så gott, nu blev jag hungrig.
Tjingeling på er...
foto:anna.kern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar