måndag 9 november 2009

ROMANTISK RUSTIK ALPSTUGA

Någon mer än jag som hör Last Christmas med Wham ringa i öronen???
Vilken idyll.
Detta underbara alphus tillhör en familj från de södra delarna av London.
De fann livet allt för hektiskt och beslutade sig för att packa ihop allt sitt bohag, bryta upp och byta London mot ett lugnare liv i frannska alperna.
Vad jag önskar att jag haft lite eller bara en gnutta av deras mod.
Tänk att bryta upp från vardagen och bygga sig ett nytt liv någon annanstans långt långt borta från alla upptrampade stigar och inkörda hjulspår.
För visst är det så att vi alla springer lite till mans i våra ekorrhjul dag ut och dag in.
Stugan som förefaller väldigt rustik till exteriören,
förvånar men en nätt känsla av ljus och fräschör.
Ett underbart spel av takbjälkar, en eldstad med botten av täljsten,
varma naturmaterial och härliga fårskinn skapar en skön harmoni.
Är ni uppmärksamma kommer ni upptäcka att lite IKEA smygit sig in i denna alpstuga.
Nu skall jag lyssna på WHAM och drömma mig tillbaka till det glada 80-talet....:-)














foto: living etc uk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar