måndag 13 juli 2009

TOUR DE FRANCE STARTEN I MONTE CARLO


Sommar hälsningar ifrån Monaco och Monte Carlo.
Vilken otrolig upplevelse att få vara med om första start dagen på Tour de France. häftigt....
Idag den 4 juli gick starten på etap 1, ett individuellt sprint lopp på 15 km med start och målgång i hamnen i Monte Carlo.
Man kör samma varv och bansträckning som Formel 1 Grand Prix gör.
Det var en massa festligheter hela dagen och alla cyklisterna startade med 30 sekunders mellanrum.
När de första gick i mål var det fortfarande många som skulle starta först en timme senare.
Tittade jag framåt såg jag starten och vände jag mig om såg jag målgången.
Idag har cyklisterna vilodag och i morgon väntas de riktigt tuff bergsetapp.
Det är riktigt spännande att följa tävlingen dag för dag, särskilt när man varit på plats IRL.
Nu fattas bara att man får vara med om en Wimbledon final på plats, men det känns totalt omöjligt men Monaco Grand Prix kommer det att bli, om inte nästa år så lite längre fram.
Jag åkte delar av banstreckningen med bil och jag kan bara säga att jag skulle inte ens orka gå där dessa muskulösa ben cyklar.
Cyklister måste nog vara världens bäst och mest tränade idrottsmän/kvinnor.
Kanske triatleter är värre.....jag säger bara IMPONERANDE!!!
Fler bilder ifrån Monaco kommer under dagen.


Lance Armstrong kör sin först stora tävling igen efter sin avstängning. Det har snackats om fusk och doping men man vet inte ritkigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar