tisdag 21 juli 2009

TOAST OF UK

foto:toast.co.uk

Jag har fått en ny personlig favorit i brittiska TOAST.
De för både inredning och kläder.
Här har jag valt ut bilder ur deras härliga sommarkatalog som fotats på vackra platser kring medelhavet.
Några har ni kanske sett tidigare här på bloggen.
Är ni nyfikna på deras klädkollektion eller vill se hela utbudet av deras inredningssortiment samt priser, gå in på
toast.co.ukHär en härlig uppmurad väggfast soffa som är så karaktäristiskt för grekiska övärlden.



Vackra vitputsade väggar även inomhus är bland det vackraste jag vet.
Tyvärr blir det väldigt rått och kylslaget att ha det i Sverige.
Härliga vatten flaskor kan man inte få för många av.
Jag köper alltid med mig olika flaskor hem från mina resor.
Även roliga vinflaskor som har det där lilla extra brukar åka med.
Strunt samma hur innehållet smakar.
Bara att hälla ut...
Lite överblivet kakel som fick ta plats kring den lilla sköljvasken.
Praktisk plåt som håller i generationer. Här en liten picknick på strandpromenadskanten.
Män kanske tycker att det påminner för mycket om snuskburken från lumpen...
Ser onekligen skönt ut..å utsikten är det inget fel på .
En färgklick som förgyller och skänker liv åt den annars väldigt vita grekiska miljön.
Vedkorgar har kommit starkt även här hemma de senaste 2-3 åren.
Utbudet är stort och man kan göra riktiga kap för runt femhundralappen.
Denna från TOAST har även galler och fungerar lika bra som grill.
Inte bara till mys med andra ord.

Här ett par riktigt söta tofflor med guldpaljetter ur klädkollektionen.
Härligt nött tallrikshylla.
Underbart klädsamt i ett sommarhus av sten.




En liten tvätt och duschhörna ute i det blå. Både mysigt och praktiskt.
Vacker klassisk blåvit keramik.






Ett släp kommer lastat...
Härliga rejäla olivtvålar som räcker länge.
Bruka design säljer dessa i Sverige




Samtliga bilder har jag lånat från Toast.co.uk

Hoppas ni bilvit inspirerade av dessa bilder och fått smak för att pyssla om uteplatsen där hemma.

Vi svenskar borde absolut bli bättre på att våga smyga in lite mer färg , i vårt annars så bleka tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar