måndag 13 juli 2009

FORTSÄTTNING TOUR DE FRANCE

Här kommer lite fler bilder ifrån själva tävlingen. Som tur var det sol och dis om vart annat, annars hade det blivit outhärdligt att stå där i hettan. Men det finns glass att svalka sig med....
Innan själva tävlingen startade var det en bilparadmen olika team och sponsorer. De åkte banstreckningen och slängde ut en massa give aways till folkmassorna som smalats runt banan. Vissa människor var som galna och slängde sig fram till varje pris. De hade 3 4 stora bärkassar fulla med prylar. Herregud, vad gör de med alla grejer som är så otroligt viktiga att få??? Att de står sig fram bland trängseln för att få en liten nyckelring!!!????!!!!
Min dotter hamnade i en dispyt med en minst sagt storvuxen man. Hon smög sig fram till kravallstaketet för att ta kort på starten. Det skulle hon inte gjort, för där stod en man som minsann varit där redan klockan 11 på fm. Hon skulle inte tro att hon som bara kommit någon timme innan tävlingsstart skulle få samma sikt med kameran som honom. Ja ja tur det finns något att skratta åt..... men en cykel tröja fick hon minsann slängd till sig och det fick inte han hahahahahaha En del bor med en ofantlig utsikt. Måste vara extra häftigt en dag som denna. Jag vet av egen erfarenhet att man efter ett tag tar den för givet och inte tänker på den i vardagen, men visst blir man lite avis allt.
Här fejas det inför eftermiddagens tävling. Än har det inte kommit så mycket folk och än syns inga tävlande.Från läktaren kunde man se åkarna ta sig runt banan på storbildstv. Här hade man en fantastisk utsikt över hamnen och alla lyxiga båtar. Men det var själklart målgången som det var fokus på. Vi gick förbi båtar som jag så gigantiska, man fattar knappt att de är på riktigt. Det fanns de som var till salu, inte för 50 miljoner som jag kanske kunde tänka mig att de skulle kosta, utan 200 miljoner. en båt var det en hel stab av uniformerad personal. Säkert10 man. var det en rik Grek som ägde de med. Jag har smyg fotat lite och kanske lägger jag ut någon bild om jag törs vill säga.
Badbryggan i Monte Carlo. Dagen till ära var den nästan tom, då det cyklades Tour de France i hettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar