tisdag 14 juli 2009

BLACKNWHITE.DK

Jag satt och snurrade runt lite bland danska webshoper härom dagen och fastnade för sidan blacknwhite. Tänkte att jag skulle dela med mig lite av det som jag blev lite shoppingsugen på... Men istället blev jag sittande framför tvn totalt trollbunden av Mjällbys fröjdiga fotbollslir mot Åtvidaberg. Inte var dag man får se en match ur superallsvenskan på tv, så då måste man ta tillfället i akt. Nå, var var vi då.. jo danska webshoper.
Myggspray i alla former. Stift, roll on, rökelser, ljus och spray inget hjälper. De älskar mig..fast jag får väl vara glad för att det är någon som gör det..:)
En plåtburk med jutesnöre är riktigt praktiskt att ha ute i växthuset eller på blomsterbänken i trädgården. Tycker alltid man saknar snöre att binda upp växterna med. Jag köpte en liknande på Granit förra året och den har använts flitigt. Praktiska växtskyltar med griffel.
Jag är barnsligt förtjust i bokstäver men behöver deffenitivt inte köpa några fler. Dessa var väldigt fina just för att de var/är så tjocka och i zink. Kosta 270:- och kommer i set om 3 ABC. Synd att det inte fanns hela alfabetet. Zinklåda med 4 fack från Madme stoltz 135:-. Praktiskt att förvara bestick och servetter i, ute på altanen i det lilla tillfälliga sommarköket. Eller få ordning och reda på diskbänken i köket.Här syns även små aluminiumbokstäver 5x5 cm för 27:- stycket
Små runda ask av aluminium, perfekta att ge bort en liten gåva, å så slipper du använda inslagningspapper. Men den blir säkert väldigt uppskattad bara som de är...riktigt vackra i sin enkelhet. 29-49:- st. Eller varför inte fylla dem med några små kakor eller en enstaka lyxig muffins med frosting på. Smyckesaskar och skrin från 68:-
Stora härliga förvaringsboxar i aluminium gjorda på Bali. Selected by John Dick
Ett set om 3 st 27, 33, 37 cm blir dina för 1350:-
Fin och vacker förvaring till värmeljus. Tänk att fylla en burk med ljus och slå ett brett rött sidenband runt med en stor rosett. En perfekt värdinnegåva till glöggfesten. Ja nu är det ju inte jul ännu, som tur är.Hela tjocka släkten Barbapapa till som wallstickers. Mysig med lite mindre figurer. Hela setet 250:-Wallstickers här lite skojigt dekorerade på en liten Beetle... De är 10 cm i diamenter och finns just nu med på rean för 34:-.
Ekologiskt te 100 gran 182.- Här betalar man givetvis för att det är jusr ekologiskt och en slant för de vackra burkarna från franska terre d´Oc. Teerna kommer bla från Ryssland, Kina och Indien. Alla med karaktär från respektive land. Varför inte samla ihop till dem alla.
Bäddlinnen i grått och vitt från danksa zanz på rea. 473.- ordpris 943:- Synd bara att danskarna inte har samma mått sina täcken och kuddar som vi svenskar.
Jag gillar att leta efter annorlunda vykort gärna sådan som sticker ut på ett personlig sätt. Jag vet ofta direkt vem som skall få det för namnet står liksam på redan från början. Detta kort gillade jag för att det var så härligt glittrigt. Blacknwhite har en del mysiga kort för bara några tior. Som ni ser kan jag hålla på precis hur längs som helst med att rad upp mysig prylar som jag absolut inte är i något behov ut av. Men är man någonsin det då man shoppar??? Tänkte avsluta med en bild på någonting totalt onödigt och väldigt utstickande. Jag känner en slags hatkärlek till detta arma djur. För futtiga 9000:- blir den din från Lammhultsmöbler. Någonting för alla våra tyska turister kanske.
Hade det varit helg nu hade jag kunnat skriva Trevlig Hälg........hahaha usch vad torr jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar