lördag 18 juli 2009

ELLE DECOR ITALIA

När jag är ute och reser tycker jag det är väldigt spännande att smyga in i och snoka i tidningshyllorna i någon liten lokal tobaksaffär. Visst kan man idag få tag i de flesta magazine i välsorterade tidningshyllor, i någon av våra svenska storstäder. Fast det är inte samma sak som att köpa den på plats. Sedan skall man spara den tills man kommer hem och njuta av den vid ett tillfälle när man drömmer sig tillbaka. Som jag idag när solen krypit i moln och regnet börjat ösa ner. Det först jag möts av är ett uppslag med och om IKEAs ps sortiment. Jag har jobbat på denna stora möbeljätte i väldigt många år, men har ändå svårt att ta till mig och verkligen fatta hur stort IKEA verkligen är utanför Sveriges gränser. Vart man än kör eller flyger så nog passerar man alltid ett IKEA varuhus.
Här ett reportage från en underbar bergsvilla på Capri. Vad sägs om en egen liten bouleband under en pergola av citrus kantad med Allium. Ja en del har då allt...Eller en underbar dagbädd inrymd på bergssluttningen med en bländande utsikt över medelhavet.

Detta var bara ett litet smakpprov. I tidningen finns även ett härlig fotoreportage från ett beachhouse på Long Island USA, som jag skulle kunna bestiga berg för att få i min ägo... Drömma är gratis och tur är väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar