tisdag 28 april 2009

MÅLNING AV HALL PÅ ÖVERVÅNINGEN

Ja, om jag skall få min Garbovägg, är det lika bra att sätta fart. 3 väggar i hallen skall målas vita ...

Taklister är ner plockade och kanter mot tak, golv och foder skall nu målas.

Den rutiga väggen skall få en ganska bred liggande funkispanel, som skall vitmålas. Fattar inte att jag satte upp denna tapet. Många år sedan nu, och jag har tyckt att den varit ful hela tiden. Varför har jag inte fixat detta tidigare??? Måste ringa Bill och be honom ta fram massiva ekbitar, som jag kan göra smyg av, vid badrumsdörren. Panelen bygger ju ut en bit ifrån väggen.Barnens namn tas ner. Får se om de kommer upp igen. De börjar bli stora och tycker kanske inte att det passar sig längre. Men jag tycker att bokstäverna är fina.Klockan har blivit midnatt och jag tänker nu krypa till kojs. Det är ju en dag imorgon med. Natti natti....
De tre musketörerna... Latex, maskeringstejp och engångstråg.
Vad gjorde jag utan er.......
God morgon!
Nu är klockan sju, det är dax att börja jobba nu....var tvättmaskinen påsatt, alla sängar bäddade, barnen utfodrade och iväg skickade till skolan. Huset är tyst och lugn. med radion på högsta, här skall det målas i autobanfart........Ses lite senare.

1 kommentar:

  1. Härligt! Jobba på! Jag är nyfiken på resultatet! Kram Kram

    SvaraRadera