lördag 25 april 2009

EN TITT I BADRUMMET

Jag är en person som älskar färg i alla dess former, men så fort någonting färgstarkt kommer in i mitt hus, tar det aldrig mer en ett dygn innan det åkt ut igen. Jag kallar mig själv tråkig, jag är nog det. Eftersom jag jobbat med inredning sedan 91, får jag min dagliga dos av färger på jobbet. är det väldigt skönt att komma hem till ett hem som är lugnt och som håller en sammanhängande färgskala. Och när jag nu säger detta kommer ni inte tycka att jag inte är riktigt klok, men jag älskar vitt vitt vitt och har grått som accent favorit. Nej du, grått är ingen färg tänker ni säkert nu. Nej kanske inte, men i det gråa och för många andra trista, finner jag lugn och där samlar jag kraft.


Välkommen in på ett besök i mitt badrum, mitt favoritrum i min egna LILLA LYA.
Oljade ekdörrar som jag själv låtit tillverka efter egen ritning. Runt fönster i duschhörnan, tillverkat efter mina önskemål. Tack BillSolbergasnickeri för att du har tålamod med alla mina projekt. Kommer snart med fika. Jag lovar!!!


Duschfönster i massiv ek. Vårdas med vaxolja för att hålla sin vackra struktur i många år.Härlig duschblandare med jätte sil för en härlig stund i duschen, från Mora Inxx.Snart kan man överge badkarets ångande och masserande vatten, för ett friskt sommardopp i härlig svensk insjön.Vackra sjöstjärnor skapar mysighetsfaktor på badkarskanten.


Min absoluta favoritfrotté kommer ifrån Lexington. Håller en mycket hög kvalité och blir bara skönare ju mer man tvättar den. Ett stort skåp som rymmer mycket är en perfekt badrumsförvaring, men vitrindörrar är inte alltid att föredra. Med två tonåringar fick det bli rottingkorgar på hyllorna, så ser det ut att vara lite mer ordning och reda. För ordning och reda gillar jag. Stora och riktigt prisvärda ljus som räcker riktigt läääääääääääänge, från IKEA.Badrumsmattan med härliga knutar kommer från Habitat och är köpt på ROOM. Vet att House doctor har något liknande i sitt sortiment.Betongkrukan ifrån trädgården fick flytta in.Vem har sagt att utomhusbelysning enbart är till för utomhus bruk. De funkar perfekt i badrum och på toaletter. De breddar och tillför mycket i det enligt mig ganska skrala våtrumssortiment som marknaden erbjuder.Kleenexbox från IKEA. Vet att den har några år på nacken och har inte koll på om den fortfarande finns kvar i deras sortiment.Krok från Design House Stockholm.

Tack min käre lillebror för all hjälp och för att du lärt mig så mycket om fuktspärrar, tätskikt och byggnormer, ja listan kan göras lång. Tänker passa på och skryta lite med. Han är en skicklig man, kom 2:a i plattsättnings SM som hölls på Svenska mässan i Stockholm. Tur han inte vet att jag skriver detta. Tycker han jag är pinsam, fast det bryr jag mig inte om, för jag är en stolt stora syster. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar