måndag 27 april 2009

DENNA MYSTISKA KVINNA

GRETA var förnamnet och GARBO efternamnet, född Gustavsson. Nu i april, närmare bestämt den 15:e var det 19 år sedan hon gick bort, i sin hemstad New York. Det är få som inte vet vem denna vackra, mystiska och tillbakadragna kvinna var. Tänk att jag är /var släkt med denna gudinna. Fast det är bara gammel mormor som haft den äran att få träffa henne.
Dessvärre är ingen av dem kvar vid livet. Eftersom jag är lite av ett fan till denna bedårande kvinna, har jag länge tännkt att hon skall få en speciell plats i mitt hem och nu vet jag var.
Håller på att måla om min hall på övervåningen, där kommer jag att göra ett litet galleri på den ena väggen. Jag har en hel samling av gamla vackra svartvita bilder och så letar jag förstås hela tiden nya. Dessa tänkte jag hänga i svarta eller vita ( har inte bestämt mig ännu) ramar i olika storlekar, över större delen av väggen. Tänkte mig någonstans runt 30 stycken. Kommer att bli så maffigt. Jag återkommer med bilder då det börjar bli klart. Tillsdess varsågoda och njut av några bilder här nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar