tisdag 28 april 2009

FORTSÄTTNING HALLEN.

Ja, då var vi tillbaka i hallen igen. Här har det målats och fejats hela dagen. Har även hunnit inventera vad som finns, å vad som behöver inhandlas. Lite smakprov på vad som komma skall.

Rostiga bokstäver i järn. Hmmm dessa skall jag eventuellt skriva något kul med.
Vita KOZIOL väskor till fönstren i trappan istället för krukor. Skall ha vita hortensior i. Eftersom de skall ha mycket vatten, fungerar det bra att ha rikligt med vatten i denna väska. Förra året gav jag bort en väska som denna, med fjärilslavendel i, det var så vackert och mycket uppskattat.

Väggord finns en del i garderoben som aldrig kommit upp. Kanske är dax nu.


En vit cykelkorg från DESIGN HOUSE får fungera som planteringslåda till side boarden. Eller kanske blir den ett tidningsställ. Denna skulle jag köpt förra sommaren, men den hann sälja slut. Nu har Heléna på BLOMSTER TID varit så snäll och lagt undan en, BARA till lilla mig :)

Väggarna blev så kritvita ,att soffklädseln just nu i skrivandets stund, får sig en omgång med klorin i tvättmaskinen. Allting är vitt vitt vitt, aaa aaa aaa aaa aaa.

Nu behöver jag BARA en ny snygg kritvit matta. Har hittat många fina modeller men de är ju off white.

Imorgon är det operation dagsverken på min sons högstadieskola. Det innebär att alla barn skall jobba med någonting i 4 timmar för en hundring. Pengarna går sedan till de behövande gatubarnen i Thailand. En god gärning eller hur!!!

Min son har fått i uppgift att måla halltaket.slipper jag få nackspärr, å en massa färg i håret : )

Fast det tycker jag är ett riktigt slit jobb. Förmodligen har han att göra en bra stund längre, men jag har lovat honom en extra slant om han målar hela. För sanningen är den, att om jag varit honom, hade jag aldrig gjort det för en hundring. Fast det kan vi väl låta honom vara ovetande om.


Sweet dreams.....Hugs and kisses....
Förresten.. glömde en sak. Såg ni på Äntligen hemma idag??
titta här vad som stod i deras kök.. En köksPorsche :( fast fel färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar