måndag 27 april 2009

THE BOAT HOUSE

The Boat House är en fantastisk lite pärla i Central Park i New York. Under våren och sommaren har jag flera vänner, som planerar att åka dit. jag var där i september efterfrågas det tips om platser att besöka och butiker med måste ha shopping som inte får missas. Nu är ju smaken som baken........delad. Här är iallafall en av mina måsten platser att besöka. Parken var fylld av besökare. det var söndag och många var lediga, umgicks flera generationer i grönskan. Här farfar och barnbarn som seglar tillsammans. Många har stora fina radiostyrda båtar med sig, men för oss turister finns de för uthyrning. Båtarna med nummer på är uthyrda.

Vill man ha lite romantik på tu man hand, finns roddbåtar till uthyrning. Var beredd på att vänta på din tur, för det är många om båtarna. De är omåttligt populära.

Fifth avenue skymtar i bakgrunden.
För alla er Sex And The City fans, det var här vid The Boat House som Carrie plurrade och blev räddad av sin Mr Big.....

Vad gäller shopping har jag lagt upp några länkar i min länklista. Tänkte att ett besök på Urban Outfitters kunde vara kul. Här har kläder och inredning blandats i en härlig mix. PotteryBarn är ett måste för alla er som följt serien Vänner lika slaviskt som mig. Fishseddy är en ganska liten med ack så underbar butik. Här frossar man bland allt som behövs till köket. Ligger på Broadway. Mer shopping vid ett annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar