onsdag 21 oktober 2009

HOLLYWOOD FEELING HEMMA HOS GYNNING

Foto By permission Kuddrummet
Denna artikel publicerades i Elle och är en intervju med personen bakom stylingen av Carolina Gynnings mycket persoliga hem.
Till saken hör att Roomservice nyss varir där och gjort om rybbet,
men det föll inte damen i smaken.
Håller med om att detta är mycket bättre
och passar in på henne som person på ett annat sätt.
har länge pratat om att hon ska visa upp sitt arbete hemma hos
Lotta är fantastisk på att sy gardiner och har bra känsla för inredning.
Lotta berätta hur det kom sig att hon fick uppdraget att inreda med gardiner hemma hos Gynning:
- "Jag satt bredvid Carolina på en restaurang och så lutade jag mig fram och gav henne mitt visitkort och sa att jag hade sett hennes missnöje med makeovern som Roomservice gjort som hade inrett hennes lägenhet på ett sätt som hon inte var nöjd med - och undrade om jag kanske kunde hjälpa till istället?
Två veckor senare ringde hon mig.
Vi kom ganska snabbt överens om att min idé att ha lila och skulle passa perfekt och att gardinsiden var perfekt.
Det skulle passa till hennes lite konstnärliga och glamorösa stil."

Carolina Gynning har ett väldigt personligt hem som har växt fram med några designklassiker och antika fynd och loppis.
Hennes egna målade tavlor finns i hela lägenheten.
Carolina har en egen utpräglad smak men är ändå villig att lyssna:Lotta berättar: -"
Jag hjälpte henne att kroka om de vita tunna gardinerna bakom sidenet och vi satte upp dubbla skenor så att sidentyget kunde hänga på var sida och de vita tunna kunde åka fram och tillbaka bakom för att slippa insyn men ändå få in ljuset.
Det lila ramade in vardagsrum/kök väldigt fint och framhävde färgerna i tavlan på väggen ovanför soffan.
Det grårosa i sovrummet gick underbart ihop med det hon redan hade som schäslongen hon köpt i en antikbutik och kuddar och överkast.
Fick lite Hollywoodkänsla där."
Vi gjorde 3 + 3 våder lila till vardagsrum/kök och 3 + 3 våder grårosa till sovrummet.
Ofodrade och ihopskarvade med veckband och fingerkrokar på dubbla skenor.
Tyget går ned på golvet med någon centimeter för en lyxig continental look.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar