tisdag 13 oktober 2009

HEJ MITT VINTERLAND

var den första snön här.
En vacker natur i skiftande färger
som de senaste dagarna sakta tappat formen och blivit brun och tråkig,
står nu åter i vacker skrud.
Termometern visar bara på några få minus grader,
så fram mot fm är nog snön borta.
Men man får njuta så länge det varar.
Har tjatat på min son i jag tror två månader om att han måste köpa en ny vinterjacka,
idag gick det upp ett liljeholmens.
Undrar just om det kan ha något med snön att göra :-)
Idag blir det en riktig innedag.
Skall måla klart taket i vardagsrummet, sedan blir det att tända brasan och dricka glögg,
för nu tänker inte jag vänta längre.
Blev tyvärr ingen italienska igår,
så nu har jag några extra dagar på mig att se till att förra lektionen sätter sig.
Nu när julstämningen smyger sig på mig tänkte jag kolla av alla ljusslingor så de fungerar.
För är det något som tar slut fort i affärerna, så är det just ljusslingor.
Satt och rotade lite i mina pyssellådor igår,
har börjat fundera lite på hur julkorten skall se ut i år.
Funderar på om jag skulle poppa till dem lite helt otippat, fast det vore ju inte riktigt jag.
Den som lever får se.
Skall i vilket fall ta en sväng till Akademibokhandeln och kolla in deras nya julstämplar.
Brukar finns massor att välja på, lite nya lackstavar skulle jag med behöva.
Min dotter fyller 13 år om bara några veckor vilket innebär att presenter skall köpas.
Eftersom det blir ganska nära jul, köps oftast julklapparna samtidigt.
Att vara ute i god tid är skönt.
Slippa trängas när alla har lite småpanik i december.
sitter jag och njuter hemma framför brasan istället.
Fick just ett infall.
Tror jag bakar lussekatter idag...eller kanske inte...någonting måste ju få vänta på sig.
Fast det hade varit väldigt gott och så luktar det så härligt i hela huset...
Ha en riktigt god dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar