onsdag 12 augusti 2009

UT I SKOG OCH MARK

Visst är sommaren fortfarande här, men skiftningarna i naturen börjar sakta smyga sig på bakifrån. Rätt som det är vänder vi oss och möts av att naturen satt på sig sin höstskrud. Den vackrast där är, underbara höst jag välkomnar dig med öppna armar. Den mysigaste tiden på året. Tom barnen pratade igår om hur skön hösten är. Man spenderar dagarna ute och pysslar om och donar i trädgården, kommer in lite kylslagen och rosig om kinderna, kokar en god kopp rykande choklad och kryper upp i soffan framför brasan. Det är så underbart.
Fast nu är det augusti ett tag till och varför inte passa på att packa bilen för en sensommar picknick och ge sig ut i skogen. I år är det riktigt gott om bär. Skogshallonen är ljuvligt aromatiska och blåbären härligt stora. Tänkte försöka ge mig på att plocka lite kantareller men det är sällan jag springer på några större mängder. Men jag vet de som kommer hem med hinkvis med skogsguld. Alla har sina ställen och skulle aldrig avslöja var de är, så nu tänker jag ge mig ut på jakt för att hitta mig en egen guldgruva.

Hoppas ni alla får en härlig dag i det gråtrista förhöstvädret.....solen kommer säkert framåt dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar