lördag 22 augusti 2009

HM HOME HÖST


Lördagkväll och huset är knäpptyst. Inte en kotte hemma. Har precis målat klart listerna i "mysrummet" och skall förhoppningsvis fixa till det sist imorgon. Dags för nästa plan. Dotterns rum skall piffas till lite. Hon har gått och funderat i månader på hur hon vill ha det. Det är första gången som jag tänker låta henne få bestämma helt på egen hand. Hon har bra koll och är väldigt intresserad, så jag känner mig lugn och tycker det är dax för henne att få rumstrera om själv. Det finns dock ett problem. Efter att jag släpat runt henne i färgbutiker för att titta på tapeter och suttit och letat runt på nätet har hon tappa intresset. Det var tydligen inte så lätt att bestämma sig:) Vi bestämde att jag skall sätta ihop ett förslag. Hon har dock några få krav/önskemål. Gärna en silvrig/metallic fondvägg SUCK!!!!, sedan mycket textilier i grått, vitt och rosa. Gärna en blandning av milda och starka toner av det rosa i olika material. Sedan skall det vara bra förvaringsboxar i samma färger som textilierna. Jag satte mig för att spåna lite i H&M home katalogen som blivit liggande alldeles för länge. J ag som normalt brukar lusläsa allt så fort det dimper ner i brevlådan direkt. Måste säga att vårkatalogen var mycket roligare. Kanske för att det var deras första, och nu hade jag helt plötsligt andra förväntningar då nr 2 kom. Båda katalogerna är fotade i riktigt tilltalande miljöer och det är en starkt bidragande orsak till att lyfta kollektionerna. Produkterna i sig ger mig inga direkta aha upplevelser, men nog tycker jag att Illustratören Cassandra Rhodins gästspel som designer fyller sin funktion. Här ett kul örngott som dottern fastnat för. Kommer att utgå ifrån det då det gäller färgvalen i hennes rum. Vitt som bas, blekrosa, grått, metallic och cerise/röd. Tufft och sött/gulligt på samma gång. Tapeten visade sig vara lite knivigare. Var av en slump inne och tittade runt på Bolagrets webbutik. Hittade flera olika som gick i silver där. nu har jag skickat efter 1 rulle av några olika varianter, så får vi se vilken det blir. Spännande att få tapeter på posten som man inte sätt IRL.
Cassandra Rhodin har även designat en kollektion för Your Wallpaper under namnet Love story. Denna fondvägg tyckte jag skulle varit kul men den kostar 15 000:- ex moms, så det blev inget med det.


Här ett kollage som går i gråton och metallic ur H&M höst 2009. Eventuellt blir det den silvermetallicaktiga kudden och den stickade pläden. Men det återstår att se.
Trevlig lördagskväll på er alla.

foto & källa: H&M.com samt yourwallpaper.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar