onsdag 12 augusti 2009

HÖSTBLOMSTER

Imorgon tänkte jag ta mig en sväng ut till handelträdgården och köpa lite höst blommor och växter till krukorna i trädgården. Får se var som finns men några stora bollchryss, lite vit ljung, lila och vit kål skall jag försöka få tag på. Sedan tycker jag det är fint med lite små pumpor och stora rödlökar i krukorna. Jag får lite gäster i helgen och då vill jag ha det lite fint även ute. Inne har jag blommor så jag kan gödsla nu efter födelsedagen, synd bara att snittblommor inte står sig så länge. Fast jag ställer ut dem på nätterna och då står de sig några dagar extra. Jag lägger in lite blider på blommorna imorgon, sedan tänkte jag ta en liten blogg paus och åka tillbaka till Gotland och njuta av de sista dagarna innan ungarna börjar skolan igen nästa onsdag. Jag skall försöka hinna besöka några roliga butiker och hoppas få med mig lite roliga och inspirerande bilder hem till bloggen. Tänkte även åka ut till min brors husbygge och se om jag kan hjälpa till och måla lite huspanel. Skall ta lite kort för nu har det hänt jätte mycket den sista tiden. jag passar på redan nu och önska alla en riktigt skön helg, för det skall jag ha. Kram och var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar