tisdag 12 maj 2009

INNANFÖR RINGMUREN

smala slingrande kullerstensbeklädda gator går vår promenad. Jag suger åt mig alla intryck och kan inte annat än känna en stor glädje för alla de som har det stora privilegiet att få bo så här. Här finns inspiration till kollonilotten, torpet, sommarstugan eller disponentvillan. Kan det vara möjligt att folk flyttar här ifrån. Jo, just nu finns ett litet hus till försäljning. Hela 14 kvm för 1 495 000:-. 1 rum med toa och pentry och jo du hörde rätt. Innanför ringmuren i Visby finner vi Sveriges dyraste kvm pris på bostäder. En bostad som passar en fattig student kanske...iallafall till ytan.

Inga ord behövs. Bara njut av bilderna. Det gjorde jag när jag tog dem.

En mycket liten brandstation. Kanske hör den hemma i en Astrid Lindgren film...Nils Karlsson pyssling.


Jag förstår min gode vän och fotagraf Tomas. Det där med att fotografera är inte så lätt alltid. Särskilt inte med min lilla kamera utan proffsigt objektiv. Att han ställer in middagar och annat för att det är fotograferingsvänligtväder är helt ok.... Jobba på du bara när vi andra är lediga och njuter av solskenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar