tisdag 12 maj 2009

EN TUR LÄNGS MED ADELSGATAN

Inget Visby utan lite shopping. Här en nyinköpt kudde ur Lexingtons vårsortiment. Kuddfodral 495:- exkl. innerkudde från butiken Kustnära. Kommer att passa finfint i hallen...
plats i hallsoffan.Vilket fynd... zinkkrukor från Indiska 39,50 stycket. Visst var det nästan gratis!!!Lika fina ute som inne, men det fick bli inne... Fin brödkorg i ståltråd, från Kustnära 129:-. Här fylld med skorpor och fransknougat från Kränku. Härliga lammkryddor ifrån Krusmyntagården, är ett måste att ta med hem. Tyvärr har Krusmyntagården inte öppen för säsongen ännu. Delar av deras sortiment finns hos Kränku.Denna burk skall min gode vän Tomas få. Det finns ingen som är en sådan kung vid grillen som han, när det kommer till lamm. Får man min dotter att äta kött (å det är en stor bedrift) och dessutom få in en rätt på hennes topplista, är man som sagt en kung.....

TextfärgTextfärg
Efter shopping måste man ha något gott att dricka. Grönt iste med ginseng släcker inte bara törsten, utan är dessutom bra för att rena kroppen. Fast vem bryr sig, jag köpte de för flaskans skull. Den stod där så vacker bredvid cola zeron i kyldisken, att jag inte kunde låta bli....att köpa båda:) Det här var några smakprov ur mina shoppingkassar, blev förövrigt lite skolavslutningskläder, hårband, solglasögon mm till Fanny. Själv köpte jag 2 jättesöta sommarklänningar. Dessa påslakan från Lexington, står högst upp på Fannys önskelista, då det snart blir dax att fixa och piffa i hennes rum. Smakar det, så kostar det. Örngott 275:- st och påslakan 1195:- hos Kustnära. När man är på Gotland, så måste man äta deras specialité, saffranspannkaka. Men jag äter lika mycket med ögonen, som med munnen. Jag hittade helt enkelt inget ställe, som lyckats lägga upp det snyggt och på ett lockande vis. jag tänker helt enkelt baka min egna. Fick nämligen tag på ett gammalt recept av en handlare i Visby. Hur det går, får ni se imorgon. Sleep tight dont let the bedbugs bite. Kram Chatarina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar