måndag 4 maj 2009

SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA MAMMA......

kan jag inte få en lilla syster???

Underbara tyger och textilier från SandbergsTapeter.Min dotter önskar sig en lilla syster varje år på sin fördelsdag och i julklapp. fort småkusinerna eller grannarnas små varit här, tjatas det. Hon är så barnkär, att jag önskar henne ett litet syskon ibland. Jag svarar som alltid, att jag är för gammal, eller att det likväl kan bli en lillebror. säger hon att det alltid finns någon att ge bort en liten pojke till....:)
Jag måste erkänna, att jag ofta hamnar på barnavdelningen, när jag är ute och handlar. Barnkläder och barninredning är så roligt att jobba med. Jag funderad lite härom kvällen på hur jag skulle inreda ett barnrum, om det skulle vara aktuellt nu.
Jag skulle självklart välja rött med inslag av svart och vitt, samtsmyga in någonting rosa för fridens skull.....
Underbar röd järnsäng, finns även i vitt, från House Doctor.

Härliga hustapeter, finns i svart och rött från SandbergsTapeter.
Underbara tyger med hus och paraplyer i massor av färg. En riktig vitaminkick.
Coola svarta barnmöbler.
Underbara mjuka flugsvampspallar från Edberg c/o.

Sparkbilar finns i en hel uppsjö. Här är några extra mysiga.........tycker jag.
Här är den lilla obligatoriska rosa.........från Jabadabado.En underbar liten sparknyckelpiga från Playsam.Tuff gunghäst från Playsam.

Tummen och lilla Anna måste finnas i alla barns rum.

Galna Robotar är alltid kul både till killar och tjejer..

I ett barnrum skall det vara många mjukisar. Här mjuka långa kaniner från Maileg. Coola hundar från Jabadabado.Barbapapa är en given figur i alla barnrum. Lika populär nu som för 30 år sedan.



Med Bombadils underbara mjukis godsaker i plysch blir det lördag hela veckan lång....
Rummet skulle få en fondvägg med Sandbergs svartvita hustapet. motsatt vägg skulle jag låta göra en stor Andy Warhol på barnet av ett roligt foto. Övriga väggar skulle få vara vita. Jag skulle sedan välja att jobba mycket med rött. Jag vet att detta är en färg som inte skall användas i ett sovrum, inte tillräckligt lugn för det. Men jag tycker att rött skänker en sådan värme och det skall ett barnrum absolut vara fullt med. Under Andy Warhold fotot skulle jag ställa en stor vit Cadillacsoffa, full med kuddar klädda i Sandberg underbara tyger. Dessa tyger skulle även vara återkommande på sängkläderna i den röda järnsängen. Golvet skulle få en gigantisk rund röd matta. Den lilla barnmöbel för att sitta och rita vid, skulle få bli svart. Många förvaringsboxar med roliga motiv i svart, rött och vitt, skulle få samsas i en expedithylla från IKEA, den perfekta boxförvaringen. Eftersom tygerna inte finns som rullgardiner, skulle jag köpa en vit enfärgad mörkläggningsrullgardin och klistrat på ett av de tyger jag gillade bäst. Samma metod används som om man gör lampskärmar. Ja, där har vi ett barnrum lite halvfärdig men dock med en lite modernare och tuff känsla med väldigt varmt och ombonat.
När jag tänkte rött, svart och vitt barnrum ,var det dessa tre som inspirerade mig.
NYCKELPIGOR
FLUGSVAMPAR &

JORDGUBBAR..........

Hoppas bilderna fått er sugna på att fixa och dona lite......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar