tisdag 13 april 2010

FAVORIT I REPRIS ZETAS INDOORS

Nu är det snart dax för min årliga vår visit hos ZETAS trädgårdar.
länge får vi hålla tillgodo med en favorit i repris....bilderna och texten från förra våren.
Efter att ha spenderat timmar med att strosa runt i trädgårdarna är mina förväntningar stora.
Vad finns det att vänta inne i Zetas nybyggda betongkomplex?
Dörrarna slogs upp i april, lagom till vårens planterings säsong började.
Här fullkomligen öser man inspiration över sina besökare.
Här finns något för alla.
Den som inte lyckas finna någonting efter egen smak här, är antingen oförskämt kräsen, saknar smak och finess eller kanske inte borde ha någon trädgård.
Nu är jag där igen, jag och mina bord och stolar.
Vet inte varför jag alltid fastnar just där.
Här ett fantastiskt slitet underreda med en betongskiva ovanpå.
vad jag tänkt mig hemma i trädgården.
Har även letat efter en lite nättare rottingfåtölj men av kraftig rottingen.
Å här står den och ser så där vacker ut, att man har svårt att gå förbi den.
Tyvärr framgår det inte av bilden att den är lite i gråskala, men den matchar betongen på ett alldeles förträffligt sätt.
Prislappen ja...vi glömmer den.
Inget man blir glad av i allafall...
Den här sideborden skulle jag kunna tänka mig i ett växthus som planteringsbord.
Hade gjort sig riktigt bra där.


Som sagt jag är ingen mästerfotograf och kameran är crappig, å ljuset kommer in på fel håll, men tror ändå att känslan når er. Har ni inte varit på Zetas rekommenderar jag er verkligen att åka dit. Om inte för blommorna och trädgårdarna, så för att ta en fika i cafét. Vill ha mer känsla på allt man kan finna där kan jag lova er. Härligt för en gottegris som mig :)

Härliga bambu lyktor, fint ute på altanen så här års. Gör sig bra, såväl i par som singel.


Avslutningsvis ett litet kombinerat fågelbad och grodfontän. Vatten gör trädgården levande och solen reflekteras så fint. Trädgårdens pricken över i:et kanske man kan säga. Hoppas nu att ni har fått lite inspiraton. Kram från storstan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar