onsdag 14 april 2010

ZETAS FORTSÄTTNING FRÅN IGÅR.

Som sagt flera timmars promenad på Zetas och 150 bilder. Det går inte att välja att visa bara ett fåtal. får man inte känslan. Jag tar och börjar vid entrén och promenerar längs med gångarna till det mysiga trädgårdscafét. Några bilder nu, några framåt kvällen, några i morgon och nästa dag och nästa dag och n......
På Zetas är allt verkligen riktigt igenom tänkt. Ingenting har lämnats åt slumpen. Sortimentet är brett men håller ändå en enhetlighet som är fantastisk. Alla färg och materialval ligger så nära allt och jag menar verkligen allt som jag har som personliga favoriter. Betong och sten, zink, aluminium, rost, ruffigt och nött trä, stilrena och samtidigt otroligt smakfulla färger. Modernt och strikt men på ett mjukt och varmt vis. Om jag klarar intagingsprovet till himlen, den dagen det är dax, då hoppas jag att det är som på Zetas. För Zetas är mitt himmelrike. Det blir inte vackrare. För mig är detta så nära det fulländade man kan komma. Precis som det för andra är ett litet gatuhus på en kullerstensgata i någon liten pittoresk svensk småstad.



Underbart underrede på bänken. Ett Z som i Zetas. Som sagt, genomtänkt in i minsta detalj. Tyvärr så var det så mycket folk i caféet, att det inte gick att röra sig och än mindre fotografera. Roliga blompinnar eller klätterstänger. Lite medfaret rostiga. I like very very much.Ormhassel eller trollhassel? Skall låta det vara osagt, men är en av mina favvisar med sina sprialformade grenar och långa frökapslar.

Drivbänkar så långt ögat når. Här finns allt, ja precis allt. Träd och buskar säljs inte bara som plantor utan även helt fullvuxna. Köp stort och få en färdig trädgård direkt. Men det kostar...
Zetas har genomgående sin logga på sina egen producerade produkter. Riktigt snyggt. Vi stannar här när det är som rostigast. Som sagt vi sparar det bästa till sist. Ses lite senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar