torsdag 7 januari 2010

TILLBAKA TILL VARDAGEN


Jaha, då var man tillbaka i vardagslunken igen.
Skönt att mjukstarta med 2 arbetsdagar efter en lång julledighet.
Vilken underbar vinter vi har.
Kallt, klart och vilket underbart ljus.
Visst blir man glad och vilka härligt röda kinder alla har.
För 10år sedan skaffade jag mig ett fadder barn genom SOS Barnbyar och idag fick jag ett personligt brev från "min lille pojk".
Han hade skrivit det själv för hand och han tackade mig för " lång och trogen tjänst"
Haha låter ju roligt men det var inte det jag ville komma till utan...
Han skrev att luftfuktighetet steg för varje dag som gick och regnperioden drog ihop sig.
De väntade förväntansfullt på den friska grönskans ankomst,
men mest längtar alla barn till att mangon skulle bli mogen.
Låter nästan som samma känsla som kommer att infinna sig
hos oss svenskar om en månad eller så...
Han berättade även att en av flickorna i barnbyn
blivit uttagen till Zambias fotbollslandslag för 16 åriga flickor.
Hon hade fått möjligheten att besöka Norge...
Tänk vilka möjlighetet dessa barn får genom att alla vi andra drar våra strån till stacken.
Nu säger jag inte att alla skall gå med i SOS barnbyar....det passade mig...
men det finns så många möjlighetet att hjälpa andra om man bara vill.
Jag tror nog de flesta av oss har viljan
men man kanske inte känner att man orkar sätta sig in i utbudet...
och många är osäkra på om pengarna verkligen kommer fram....
Här har vi ett levande bevis.
Jag är så glad för att jag har fått vara med och skapa skillnad för dessa barn.....
Nu är det ett nytt år med massor av nya möjligheter.....
Detta året kommer att vara väldigt händelserikt för mig.
Den dagen jag slår upp min butik har jag beslutat att en viss procentsats av försäljningen oavkortat skall gå till någon bättre behövande.
Har inte bestämt till vad ännu,
men har ni något bra idé så är jag öppen för förslag och lyssnar gärna.
God fortsättning till er alla.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar